FacebookTwitter

Team Alpha

Hoe krijg je een groep zeer betrokken fans nog actiever, en hoe zorg je ervoor dat zij hun netwerk zo vaak en zo goed mogelijk inschakelen? Dat was de vraag van Alpha Cursus Nederland. Samen met Lifely ontwikkelde ik een platform dat bestemd was voor enkele honderden fans van de organisatie: Team Alpha was geboren! Op het platform werd dagelijks content beschikbaar gesteld die inspeelde op de actualiteit van die dag. Het team werd vervolgens gevraagd deze content in hun sociale netwerk te verspreiden. Door het laagdrempelige karakter van de content en de gedrevenheid van de teamleden, was al snel het oh zo gewenste sneeuwbal-effect te zien.

Heb jij de V-factor

Een campagne en een Facebook-app voor de beveiligingsbranche. Hoewel de campagne zich richt op een relatief kleine doelgroep (de beveiligers van Nederland) werd ook al snel duidelijk dat het een erg betrokken doelgroep was. Elke maand meldden beveiligers zich aan om te laten zien dat zij de V-factor hadden, en betrokken hun netwerk daar veelvuldig bij. Het resultaat: een sterk groeiende maar vooral ook actieve Facebook-community. https://www.facebook.com/veiligheidraaktiedereen

Over het IJ Festival 2013

Over het IJ Festival promoot Nederlands locatietheater in Amsterdam. Om meer bezoekers naar het festival te trekken, hielp ik mee aan het opzetten van een social media-strategie, en adviseerde ik de inzet van het media-budget.