FacebookTwitter

Feyenoord

Als Feyenoord belt voor een campagne, dan zeg je daar JA tegen. We kregen de uitdaging om een jaarlijks terugkerende eindejaars-actie te promoten onder een publiek dat een sterke band met Feyenoord had. Door goed te targetten en content met een duidelijke Feyenoord-stijl te ontwikkelen, kregen we de supporters massaal in beweging!

Het mooiste woord is Herinnering

In het nieuwe boek ‘Het mooiste woord is Herinnering’, vertellen bekende Nederlanders die de ziekte van Alzheimer van dichtbij hebben meegemaakt hun mooie, emotionele en vooral zeer persoonlijke verhalen over de ziekte van Alzheimer. Wij verzorgden voor het VUmc een kleine maar effectieve social media campagne, gericht op specifieke doelgroepen die een band hadden met 1 van de BN’ers.

Kingspan TEK

“Business to Business, dat werkt niet op social media”, we horen het minimaal 1 keer per week. En iedere keer is ons antwoord: “Natuurlijk werkt dat wel!”. B2B is immers gewoons Mens2Mens. En mensen hebben meestal interesse in onderwerpen die met hun werk te maken hebben. Met dit uitgangspunt in gedachten, ontwikkelden we voor Kingspan TEK een campagne rond hun duurzame, energie-zuinige bouwsysteem. De campagne was puur gericht op architecten en ingenieurs, op basis van vakgebieden, werkgevers en functienamen. De content sloeg enorm goed aan, en leidde tot honderden downloads van de brochure en een significante toename van het aantal leads.

Skillpower!

Skillpower is een wereldwijde campagne voor CARE in samenwerking met H&M Conscious Foundation waarin we laten zien wat het opzetten van een onderneming kan betekenen in het leven van vrouwen. “The skills to use your power, the power to use your skills”. We bedachten het concept, en ontwikkelden in samenwerking met Ivaldi een website die meegroeit met de hoeveelheid verhalen die de vrouwen vertellen. We verzorgden een wereldwijde social media-campagne en werkten samen met Makmende aan de productie van prachtige video’s.

Ondernemersklankbord

Hulp nodig bij het ondernemen? Dan schakel je het Ondernemersklankbord in. We ontwikkelden een wervings-campagne waarbij we via Facebook specifiek content plaatsten die mensen er toe aanzet om een zgn. klankbordtraject te starten.

Robo Valley

Meer dan 170 robotica-onderzoekers en ondernemers hebben zich, samen met de TU Delft verenigd in RoboValley. Voor RoboValley denken we mee over de inzet van social media, geven we adviezen over apps en verzorgen we social media-campagnes.  

Liliane Fonds

We helpen het Liliane Fonds (voor de taalpuristen onder ons: ja, daar moet een spatie tussen) met advies over hun online campagnes, marketing en fondsenwerving. Ons uitgangspunt is dat we een perfect inzicht willen hebben in de effectiviteit van content, zodat we met die inzichten aankomende campagnes weer kunnen verbeteren.

Psoriasis.nl

Voor Leo Pharma ontwikkelden we het nieuwe psoriasis.nl. Deze druk bezochte website was hard toe aan vernieuwing. De site is zo ontwikkeld dat elke doelgroep (en dat zijn er nogal wat) snel vindt wat hij zoekt. We wilden de website zo dynamisch mogelijk houden, zodat nieuwe behandelmethoden, inzichten en tips er zonder problemen aan toegevoegd kunnen worden. Art Direction door Jochem de Vet, techniek door Ivaldi.

ROC van Amsterdam & Flevoland

Hoe ga je om met social media als je organisatie uit meerdere sectoren bestaat, waaronder 11 colleges vallen, die elk weer eigen onderwijsdomeinen hebben? Hoe communiceer je met een doelgroep onder de 20, en tegelijkertijd ook met hun ouders? Dat soort vragen kwamen aan de orde in een strategisch traject dat we begeleid hebben voor het ROC van Amsterdam en Flevoland. Het resultaat was een brede online strategie, die op lokaal niveau kon worden toegepast.

Consumentenbond Online Jaarverslag

Steeds meer organisaties kiezen voor een online jaarverslag, zo ook de Consumentenbond. In het jaarverslag diende de nieuwe positionering goed naar voren te komen, en moest de huisstijl naadloos aansluiten bij de huidige website. Daarnaast moest het online jaarverslag uitnodigen tot lezen, maar ook slim gebruik maken van sterk visuele content. Wat ons betreft is dat prima gelukt, kijk maar eens op www.consumentenbondjaarverslag.nl...

Milieu Centraal #groendoen

Voor Milieu Centraal ontwikkelden we een Always On-campagne rond het thema #groendoen: een campagne op sociale media die zich richt op het creëren van bereik, interactie en conversie op basis van 8 onderwerpen: van kleding tot keurmerken, van verpakkingen tot verspilling. In nauwe samenwerking met de klant wordt in vaste rondes nieuwe content op sociale media geplaatst, waarna het echte werk begint: doelgroepen worden geoptimaliseerd, content wordt geperfectioneerd, en betrokkenheid van het publiek wordt steeds verder vergroot.  

De Consumentenbond – Het Energiecollectief

Voor de Consumentenbond ontwikkelen we de campagne rond hun Energiecollectief. Een grote verzameling content wordt op sociale media ingezet om mensen zeer gericht te informeren en te overtuigen van het voordeel van het collectief. Samen inkopen maakt energie goedkoper. Daarom onderhandelt de Consumentenbond met leveranciers om het scherpste energiecontract te realiseren. Hoe meer mensen zich voor het collectief inschrijven, hoe voordeliger de tarieven. We ontwikkelen het concept voor de social campagne, de art direction en de daaruit voortvloeiende posts voor Facebook en Twitter. We adviseren over inzet van middelen en voeren permanente optimalisatie uit op beeld, copy en doelgroepen. Dit alles wordt bijgehouden in een live dashboard, zodat ook de Consumentenbond zelf elke dag op de hoogte is van de voortgang. Meer info op www.consumentenbond.nl/energie/energiecollectief...

NSGK – Beter Samen

Voor het 65-jarige jubileum van de Nederlandse Stichting voor het Gehandicapte Kind (NSGK) ontwikkelden we geen kortstondige ‘knalcampagne’, maar kozen we voor een echte Always On-methodiek: we ontwikkelden 65 verhalen, en zetten die een jaar lang uit onder verschillende doelgroepen, in verschillende vormen. Het thema? Beter Samen. Het effect? Gigantisch! Meer dan 2,4 miljoen Nederlanders kwamen in aanraking met de campagne, nieuwe vrijwilligers meldden zich massaal aan en de naamsbekendheid van NSGK steeg flink! We ontwikkelden verhalen, video’s, interviews, social ads. Alle campagne-resultaten werden bijgehouden in een live...

Pinnen Ja Graag

In samenwerking met 2 in beweging ontwikkelden we een animatie waarin het nieuwe contactloos betalen wordt uitgelegd. De animatie is zowel op de particuliere als zakelijke markt gericht, en moest dus niet alleen informatie maar ook vermakelijk zijn. Het resultaat zie je hieronder: bliep bliep bliep! Contactloos betalen, zo werkt het. from Betaalvereniging Nederland on Vimeo.

Consumentenbond – Zorgcampagne

Voor de Consumentenbond ontwikkelden we een nieuwe campagne rond zorgverzekeringen. Door middel van animaties, social content en online promotie betrokken we het Nederlandse publiek bij de regels, tips en aandachtspunten rond zorgverzekeringen.

CBI – Internationale campagne

Samen met Africa Interactive en Peter Mohnen, werkte ik aan een campagne voor CBI (centrum bevordering import uit ontwikkelingslanden) waarbij via verschillende media in Indonesie, Colombia, Ghana, Kenia en Zuid-Afrika werden ingezet om exporteurs kennis te laten maken met markt-informatie die door CBI wordt verspreid. De campagnes werden gevoerd op Facebook en Twitter, maar ook via klassieke kanalen zoals online banners, billboards en events....

1 Week Extra

Voor Simavi, Rutgers en Women on Wings en de de Nationale Postcodeloterij mocht ik de online campagne opzetten voor 1 Week Extra: het project geeft voorlichting over menstruatie en maakt maandverband beschikbaar, zodat meisjes en vrouwen in India ook tijdens de week van hun menstruatie volledig aan het dagelijks leven kunnen deelnemen. Samen met Inzicht Communicatie, Ivaldi, Peter Mohnen, Wendy Hoenkamp en Johan Vlasblom ontwikkelden we een campagne-website, een promotie op Facebook en Twitter en een intensieve, dagelijkse online dialoog met het Nederlands publiek. Uiteindelijk bereikten we meer dan 1 miljoen Nederlanders en, belangrijker, kwam een groot deel van hen ook in actie voor de campagne. Meer info: www.1weekextra.nl...

Simavi

Gezondheid is een voorwaarde om uit armoede te komen. Daarom werkt Simavi in kwetsbare gemeenschappen aan schoon drinkwater, wc’s en hygiëne en aan geplande, gezonde zwangerschappen. Ik hielp Simavi bij de ontwikkeling van hun nieuwe Nederlandse en internationale website (nog in ontwikkeling). Ik organiseerde sessies om de doelgroepbehoeften in kaart te brengen, hielp bij de bureau-selectie, schreef een online strategie en verzorgde een aantal workshops voor de werknemers. Daarnaast verzorgde ik samen met Peter Mohnen een aantal online promotie-campagnes.

NSGK voor het gehandicapte kind

NSGK zet zich in voor kinderen en jongeren met een handicap en bestaat dit jaar 65 jaar. Geheel volgens de “Always On”-gedacht ontwikkelden we het concept “Beter Samen”, waarin we dit hele jaar 65 verhalen vertellen. Elk verhaal heeft een eigen insteek en een eigen doelgroep, maar gaat altijd uit van de ultieme droom van de organisatie: een samenleving waarin kinderen en jongeren met en zonder beperking vanzelfsprekend met elkaar samenleven. We ontwikkelden een campagne-stijl en een contentplan, en ontwikkelen voor elk verhaal het grove concept, waarna het in overleg met de organisatie en de doelgroep wordt bijgeschaafd. Vervolgens verzorgen we de promotie en de succes-analyse van elk verhaal. In samenwerking met Peter Mohnen en Jochem de Vet.

United Nations Population Fund

Voor het United Nations Population Fund ontwikkelde ik samen met Africa Interactive, Stijlbreuk, Peter Mohnen en Jochem de Vet een concept voor een wereldwijde jongeren-campagne. De campagne gaat uit van de behoeften van jongeren rondom het opbouwen van hun (online) imago, kijken & bekeken worden, en in sommige gevallen zelfs: de drang om beroemd te worden. We ontwikkelden het concept zo dat we vanuit deze behoeften een verband konden leggen met meer ‘wereldlijke’ doelen, zoals vertegenwoordiging van jongeren op het globale politieke toneel. Het voorlopige resultaat is te zien op ShowYourSelfie.org...

Max Havelaar – The Fair Share

Wat je vrienden zeggen, is belangrijk voor je. Wat een organisatie of bedrijf zegt, neem je met een korreltje zout. Dit is één van de uitgangspunten van The Fair Share, een Facebook-app die ik samen met Lifely en Peter Mohnen ontwikkelde. Het werkt simpel: je sluit je aan bij één (en dan ook echt maar één) van de drie productgroepen: de chocoladefreaks, de theeleuten of de koffielovers. En op dat moment barst de strijd los! Elke week plaatst Max Havelaar een bericht, dat alleen verschijnt op de Newsfeeds van deelnemers aan The Fair Share. Het is hun taak om dit bericht vervolgens zo goed mogelijk te verspreiden. De campagne, die is opgezet i.s.m. Delicious, geeft bruikbare Fairtrade tips van Max Havelaar, en zo af en toe ook gewoon een feel-good-foto, want het blijft Facebook. Meer info? Neem contact...

Talking Dress

Voor Talking Dress, het bureau van Marieke Eyskoot, ontwikkelde ik in samenwerking met Ivaldi de eerste shop- en inspiratiegids voor eerlijke kleding en lifestyle. De gids is inmiddels meer dan 10.000 keer gedownload en is gratis te bemachtigen als app voor iPhone en Android. Eerst een voorproefje? Kijk dan op http://talkingdress.nl/gids.htm. Verder ontwikkelde ik samen met Marieke haar online strategie, en wordt er hard gewerkt aan een nieuwe website!...

Stop TBC!

Het leek een onmogelijke opdracht: in 4 weken voor KNCV Tuberculosefonds een campagne ontwikkelen, een website opzetten, social media inrichten en twee campagnefilms vertalen en monteren. Om nog maar te zwijgen over het op de foto krijgen van meer dan 20 bekende Nederlanders, waaronder André Kuipers, Loretta Schrijver, Ronald Giphart en Jörgen Raymann. Maar mede dankzij de hulp van Webby with a Cause, Ivaldi, Is Vormgeving en Africa Interactive bleek de onmogelijke opdracht toch mogelijk. Het resultaat: www.stoptbc.nl!...

Frankwatching

Voor Frankwatching, Nederlands grootste platform voor online trends, tips & tricks, verzorg ik met enige regelmaat training en webinars. In het eerste geval neem ik de deelnemers in een dag mee in een verhaal over de theorie rond nieuwe media en internet in het bijzonder, kijken we van een afstand naar het fenomeen marketing, en komen we uiteindelijk bij een concrete aanpak voor online activiteiten. Het zelfde doe ik min of meer in het onlangs door NIMA gecertificeerde webinar rond online campagnes, maar dan in een uurtje. Naast deze activiteiten schrijf ik ook met enige regelmaat artikelen voor het weblog, initieerde ik de ontwikkeling van de mobiele app voor Frankwatching, en ook het schrijven van een boek voor de “60 minuten”-serie staat op het programma.  

Pinnen, ja graag!

In opdracht van 2 in beweging ontwikkelde ik een concept en een app rond “Pinnen Ja Graag”-campagne. Fans van de pagina kunnen via een facebook-applicatie hun ultieme droomkado inzenden. De inzending met de meeste stemmen wordt volledig vergoed door Pinnen.nl!...

Stichting Natuurkampeerterreinen

Voor Stichting Natuurkampeerterreinen ontwikkelde ik een online strategie, en hielp ik de organisatie met het optimaliseren van hun online communicatie: een nieuwe website en een mobiele applicatie, ontwikkeld door Ivaldi, waren het gevolg. Natuurkampeerterreinen.nl

Pax

Pax zet zich in voor vrede, verzoening en gerechtigheid in de wereld. Voor het toen nog ‘IKV Pax Christi’ genaamde Pax ontwikkelde ik een nieuwe online strategie, waarmee de nadruk in de komende jaren komt te liggen op het steeds persoonlijker en toepasselijker benaderen van hun donateurs, ambassadeurs, fans en volgers. Meer informatie? www.paxvoorvrede.nl

Fonds Psychische Gezondheid

Fonds Psychische Gezondheid streeft naar een samenleving waarin mensen niet alleen lichamelijk, maar ook psychisch gezond zijn. De organisatie was op zoek naar een workshop rond social media: waar komt het vandaan, hoe gaan we er mee om, en waar gaat het naartoe?

CBI

CBI is het Centrum tot Bevordering van de Import uit ontwikkelingslanden. Om een beter beeld te krijgen van online communicatie in Nederland maar vooral ook in ontwikkelingslanden, werd ik gevraagd om een lezing te geven rond dit onderwerp. Niet alleen de opvallende media-campagnes kwamen dus aan de orde, maar ook kleine initiatieven die vaak aan onze aandacht ontsnappen, zoals het initiatief “Kenians on Twitter”, waarin een grote groep Kenianen zich volledig heeft georganiseerd rond de hashtag #KOT.  

De week van het kind

Hoe krijg je aandacht voor kinderen in ontwikkelingslanden? Dat vroegen o.a. Plan Nederland, SOS Kinderdorpen en Defence for Childres zich af. Het antwoord: door een koppeling te leggen met kinderen hier. In de campagneperiode rond de Week van het Kind kregen Nederlandse ouders de mogelijkheid om een online profiel voor hun kind aan te maken. Dat profiel liep vervolgens synchroon met updates van kinderen uit ontwikkelingslanden. Hoe meer de ouders aandacht vroegen voor hun eigen kind via sociale media, hoe meer punten ze kregen waarmee ze kans maakten op leuke prijzen. Tegelijkertijd zorgde al die activiteiten ook voor meer aandacht voor de wat serieuzere problematiek.